chan-hil.reismee.nl

Quito

Hola chicos y chicas!

Het eerste berichtje vanuit Quito,Ecuador.. waar we dus veilig zijn aangekomen! We houden ons verhaaltje dit keer lekker kort en dus voor jullie (maar ook vooral voor onszelf) minder tijdrovend, aangezien jullie vast nog niet klaar zijn met het lezen van ons vorige boekwerk.

De eerste dag hebben we Quito verkent, nou ja...in hoeverre dat mogelijk is. De stad bestaat namelijk uit een oud en een nieuw gedeelte plus nog ongeveer 100000 suburbs eraanvast. Wij kennen het oude en nieuwe gedeelte inmiddels op onze duimpjes en wandelen hier al als echte locals rond. Zo kijken we, net als de rest van Quito, niet eerst naar links en naar rechts voordat we overstekenmaar sjeezen we gewoon als mallootjes de weg over. En ook hier in Quitoontkomen we niet aan de fotosessies..zitten we nog geen 2 minuten rustig op een terrasje van onze taartjes te smullen (want taarten kunnen ze hier echt heeeel lekker maken, zie foto's) komt er een vrouwtje naar ons toegelopen die weer wijzend op haar fotocamera iets in het spaans brabbelt, Chantal staat lachend op en zegt si si..tuurlijk willen wij wel even een foto van haar en haar vrienden maken!Terwijl Chantal nog met haar arm naar de camera reikt, slaat het vrouwtje al doodleuk haar armen om óns heen inplaats van om haar vriendin, envoordat we het wisten stonden wij weer met een biggsmile op de foto.We zijn er dus hier ook al weer ingetrapt en wat dat betreft is Ecuador dus niet heel anders dan Peru.. We hebben besloten dat we er maar geld voor moeten gaan vragen elke keerdat ze met ons op de foto willen!

Verder hebben we hier ook al gebruik gemaakt van de lokale bussen, en dit keer zonder onze Marcos de privé gids. Wij vonden namelijk dat de Evenaar op ons lijstje van bezienswaardigheden van Ecuadorniet kon ontbreken, vandaar dat wij dit uitstapje op onze 2e dag in Quito hebben gemaakt. De reis naar de evenaar toe was al een ervaring op zich, omdat je de bussen hier met absoluut niks in Nederland kunt vergelijken. De conducteur hangt half op de weg en half uit de bus, en schreeuwt om de 5 meter waar de desbetreffende bus waar hij uithangt naartoe gaat. Als je besluit om in te stappen moet je dat heel snel doen, want je hebt ongeveer 3 seconden de tijd om jezelf de bus in te gooien. Je hebt hierook geen gewone bushaltes, nee, als je eruit wilt dan ga je bij de deur staan en geef je een seintje aan de buschauffeur. Die stopt dan (maakt niet uit waar) en geeft je dus de gelegenheid om ook in 3 seconden weer uit te stappen.Wij moesten nog wel even wennen aan dit nieuwe systeem,vooralomdat wij al 1,5 seconde nodig hadden om erachter te komen of de bus wel naar de juiste plaats ging en er voor ons dus 1,5 seconde overbleef om de busin te jumpen. Maar we zijn helemaal heel aangekomen in het dorpjeMutad del Mundo; de Evenaar! Dit was super leuk, en ook hier hebben wij uiteraard weer wat foto's van bijgevoegd voor een sfeerimpressie.

Onzederde dag in Quito was natuurlijk niet zomaar een dag, maar Hilde's verjaardag! Chantal had ervoor gezorgd dat de dag met een feestelijk ontbijt begon, die vooral bestond uit taart en koekjes. Ook hebben we nog een feestelijk uitstapje gemaakt en zijn wij vandaag met een kabelbaantje naar de top van een vulkaan geweest met als resultaat pittoreske kiekjes van Quito. Ennn..ehm ja,verder hebben we de dag eigenlijk ook weer gezond afgesloten met een lekker stuk taart!

Het plan is om vanavond, om precies te zijn over een uurtje, met de bus naar Lago Agrio te vertrekken. Hier komen wij morgen vroeg in de ochtend lekker fris en fruitig aan en worden we (als het goed is) opgewacht door onze gids. Vanaf Lago Agrio staat ons een jungle tocht te wachten! Deze jungle tocht zal in totaal 5 dagen gaan duren, wij zullen dus dinsdagochtend weer in Quito arriveren. Tenminste als we de alligators,piranha's,anacondas en steekmuggen hebben overleefd........

Het volgende verhaal zal dus (hopelijk) spoedig volgen!

Liefs vanuit Quito

PS, Harstikkkkke bedankt voor alle lieve felicitaties!!!

Tasha

Nouuuu dat was inderdaad heel iets anders dan het boekwerk van vorige keer! Snap dat het tijdrovend is voor jullie om alles weer gedetailleerd te moeten vertellen.. Hopelijk heeft Hilde wel genoten van haar verjaardag daar in Ecuador, ik bedoel, je maakt het niet zomaar mee dat je als Nederlands meisje je verjaardag aan de andere kant van de wereld viert ;) Rustig aan in de jungle en ik hoor van jullie.

Liefs xx

Hilde

Hey dames!
Wat een geweldige verhalen, wat maken jullie veel mee! En de foto's zijn ook super! Het is echt leuk om zo op deze manier met jullie mee te leven en een beeld te krijgen hoe leuk jullie het hebben daar!
Hilde, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Succes met het verslaan van alle slangen en krokodillen, daar zullen jullie straks vast weer lekker veel over te vertellen hebben ;)
Liefs!

Eva Klat

Hilde nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen hebben jullie een hele leuke dag gehad en wat ziet die taart er heeeeeeeeeeerlijk uit op de foto zeg.
Veel liefs uit Groningen

jan en corona

Wat super om op afstand mee te genieten van jullie avonturen!!!! Schrijf vooral lekker verder...
Pas goed op elkaar en blijf vooral genieten,

zoen uit de USA

tante Jans

lieve Channie en Hilde, wat een avonturiers zijn jullie en wat spannend allemaal.Jullie hebben wel alles goed voorbereid zie ik. Prachtige foto's. ik blijf jullie met plezier volgen op jullie mooie reis. Blijf vooral genieten.

liefs en kus

tante Jans

Hola Channie y Hilde te os deseo buen tiempo en el Jungle y que os vajais bien. Que Dios os bendije. Hasta la proxima vez.

Marja

Lieve Hilde en Chantal,

Hilde in eerste instantie nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat hebben jullie een fantastische avonturen. Boeiend om te lezen.
Fijn dat het dat het allemaal goed gaat.
Blijf genieten. De groeten van Han, Sieger, Thomas, Ellen, Marja.

Inge

Hoi Hilde, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Jullie beleven geweldige avonturen. Stoere meiden hoor! Lijkt me heel bijzonder om op de evenaar te lopen. Mooie foto met jullie beiden.

Groetjes
Inge ook van Roel

Wies

Hallo Meiden, Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Je kan je er van alles bij voorstellen. Super dat jullie zo geniete. Vol spanning wachten wij op jullie volgend avontuur. Geniet er van en wees voorzicht. Veel liefs Wies

Selma

Stoere meisjes,

Heerlijk, weer een gaahaaf verhaal!
Wat doen jullie het goed saampjes en wat doen jullie het saampjes goed!
Dat jullie een attractie op zich zijn verbaasd me niets haha, is daar zwarte verf te koop?

Laat maar snel iets van jullie horen na terugkomst uit de jungle -> mij lijkt het namelijk heel erg griezelig, enge beesten (slangen, teken, schorpioenen en ga zo maar door), niet leuk, je mag geen boom aanraken maar dat moet haast wel omdat je over slangen struikelt, je hebt natuurlijk een gids die te snel loopt, rare geluiden, de Deet raakt op vanwege alle insecten beten, moeras waar je in weg zakt, je moet heel veel drinken (lees: water!), anders droog je uit of loop je een zonnesteek op etc. etc.
Gelukkig lezen jullie dit ná de trip hahahahaha en zijn jullie niet van die angsthazen maar zijn jullie HELDEN!

Dag dappere dames, tot snel!
Kus, Selma

Hilde & Chantal

We schrijven morgen een nieuw verslag!
Sorry mensen, dat het zolang heeft geduurd voor we er eindelijk weer aan toe kwamen..
We maken hem deze keer extra lang, en zetten er ook wel even heel veel schaamteloze fotos van onszelf op!
En ohjaaa, deze keer hebben we ook nog wat sappige verhalen op te biechten, want we houden ons niet alleen maar met cultuur bezig.
Nog heeeel even geduld, maar dan krijgen jullie ook wat!